Du och Jag

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Du och jag [Del 12 ]

Av Lisa Wilund - 26 juli 2010 12:58

Du och jag del 12

Frida stirrar fåraktigt på tegelstenen på golvet bakom dem. Erik reser sig upp och kollar ut genom fönstret men ser ingenting. Frida reser sig sakta upp från soffan och går in till köket för att hämta en sopskyffel. Hon går försiktigt inne i TVrummet för att inte få glasbitar i fötterna. Hon sopar sakta och försiktigt upp allt.

- Undra vem det var. säger hon lite dröjande till Erik.

Erik biter sig i läppen och svarar :
- Jadu, det kan ha varit vem som helst.
Frida fortsätter att sopa tills sop skyffeln är full. Hon går in till köket och häller ut glasbitarna i pappers korgen. Hon kan inte låta bli att tänka samtidigt. " Tänk om någon ville göra mig illa. " Hon ställer tillbaka sopen där hon tog den. I samma sekund ringer telefonen. Frida tvekar lite innan hon svara.
- Hallå? andas hon i telefon.
Det var bara mamma Anna. Hon frågar hur det går där hemma, Frida säger inget om Calle eller tegelstenen. Anna berättar att hon är hemma om en halvtimme. Frida trycker på AV-knappen och lägger tillbaka telefonen på bordet. Erik går ut till hallen och börjar klä på sig.
- Ska du gå hem? Frågar Frida tyst.

- Ja jag måste, men jag kommer tillbaka i morgon gumman. Svara han.
Sedan går han fram till Frida och kysser henne mjukt på munnen. Hon håller om honom, hårt, hon vill inte släppa. Han lirkar sig sakta ur hennes grepp och går sedan ut genom dörren. Frida skyndar sig att låsa, sen ställer hon sig i köket och vinkar åt honom, men han är redan borta. Frida känner sig ensamast i världen just nu. Hon går sakta upp för trappen till sitt rum. Hon öppnar dörren och där inne i hennes rum, står en helt främmande kille. Frida får panik.
- Hej Frida, säger killen och flinar brett.

Frida sväljer hårt.
- Tyckte du om tegelstenen du fick? Jag är ledsen för rutan, men du vet, affärer är pengar. Säger han och blinkar med ena ögat.
Han ser ut att vara i 25 års åldern tycker Frida, han är ganska lång över 1.80 gissar hon, ganska smal och svart ruffsigt hår. Han har en blå t-shirt på sig med WESC logga på, och ett par säckiga ljusa jeans. Han går mot Frida, hon vet inte vad hon ska göra.
- Vad vill du? Frågar hon med paniken i rösten.
Han börjar på att skratta.

- Vad jag vill? Men vad tror du gumman.
Han är nära nu, han sträcker ut armen mot henne och smeker hennes kind, sedan drar han fram en kniv med den andra handen. Han trycker henne mot väggen och pressar kniven mot hennes strupe. Frida kan inte tänka klart.
- Nu lyssnar du jävligt noga, din hora. Du ska ge fan i Calle, HÖR DU DET? fräser han åt henne.
I samma sekund flyger dörren upp och Erik smäller en stol i skallen på killen. Det blir svart framför ögonen på Frida och hon svimmar...

 
 
Ester

Ester

30 juli 2010 19:39

Du är så duktig! Du borde ju typ ge ut det här som en bok :)

http://retseester.blogg.se

 
Ingen bild

Ofi

16 september 2010 16:13

MER MER MER ! Lisa du är ju en författare ! owo

 
Eva

Eva

17 december 2010 19:54

Nu tycker jag du ska skriva lite mer!

http://evapaulina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Wilund - 29 augusti 2013 16:49

Jag loggade just in på denna blogg på måfå och såg att jag har haft 3-4 besökare dagligen i 3 år. Haha tyckte att det var så fruktansvärt sött, kan ni inte ta och slänga iväg ett mai till lisawilund@gmail.com så jag får veta vilka ni är? Blev så nyfi...

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.......................................................
................

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på.  " NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta s...

Av Lisa Wilund - 12 maj 2010 10:20

Du och jag del 11 Fridas hjärta gjorde frivolter när Erik rörde henne, hihi jag måste vara kär, tänkte hon för sig själv. - Är du hungrig? frågade Erik sedan. - Nja, lite kanske, svarade Frida trött. - Sätt dig inne i TVrummet så kan jag...

Av Lisa Wilund - 11 maj 2010 20:44

Du och jag del 10 Frida börjar kippa efter andan, varför ringde hon polisen?! Jävla impulser... 1000 tankar virvlar runt i hennes huvud. Men tankarna avbröts av ett ljud av sirener, hon försökte ställa sig upp men hennes vrickade fot gjorde fö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards